BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 16, 2011

TaBiAt

entry kali ni aku nak cite cikit ttg tabiat..x kesah la tabiat yg baek ke yg buruk..sume ni x de kaitan ngan org laen..bende ni realiti yg berlaku dlm idop aku..urmm..aku definisikan tabiat ni adalah suatu perilaku yg sering dilakukan dlm idop korang x kire la yg baek or buruk depend pd korang la kan bila ada kesempatan dan diberi ruang dan peluang...cewahhh...poyo giler kan takrifannye...kuikuikui..=)




boleh wat list jugak la kalo nk story pasal tabiat ni..bile dipikir2 kan balik mcm kelakar je..tp ni la yg aku buat since dari kecik ag..sume org dlm famuly da phm especially yg num 1..hahah..



1. suke ikot orang

aku mmg suke follow org family la bkn sebarangan org ke mana saje dorg nak pegi..x kire la tempat 2 dekat ke jaoh aku still nak ikot jgk..yg paling aku suke follow abah la sbb nek moto..haha..yg x boleh lupe ade sorang kwn abah ni siap ckp aku ni mcm belangkas..ciss!! sampai aty acik kan..mane x nye belangkas kan selalu berkepit je ngan mak dye..lebeh kurang la ke mana abah pegi mesti ade aku...even sampai ke besar pon tabiat ni masih ade..cuma mungkin da kurang cikit kot...



2. kuat jalan

ni pon dari kecik da mmg cm ni..kalo dulu2 mmg susah nak lekat kt uma..merayap je keje nye..alaa...bkn jaoh pon kat area2 uma gak..g mana lg kalo x maen kt lua..da selalu kene bebel ngan mak pon wat x reti je sbb aku taw mak x garang mana pon..huhu...jahat giler kan...miss u so much mak..=( tp bile sebut abah je mmg mencicit aku lari balik uma...hahahaha....lawak btol..even x penah kene rotan sekali pon cam akak2 aku yg laen tp aku still takut kat abah..aura abah laen mcm beb..seram woo...mase kecik dulu aku ade tahi lalat kat tapak kaki n org dulu2 kate maknenye suke berjalan..urmm...mungkin la kot kan sbb da terbukti..hahaha...dan sampai sekarang pon still mcm ni..aku mmg suke berjalan..x kesah la ke mana pon..sbb 2 bile org ajak kua aku on je...huhu

best nye pegi makan angin



3. asyik baring je

kalo nk taw aku kt uma x leh nak duduk lame2..mesti lepas 2 nk baring..x kesah la kat mane pon..atas lantai ngan sofa pon jadik la..x taw la nape aku mmg x leh duduk lame2..saket punggung...hahaha..riso jgk kot2 ade penyakit je..x penah la cek lg kan..dr segi biologi nye mmg tulang kita yg akhir sekali 2 mcm tajam cikit...urmm...name nye tulang coccyx..agaknye tulang ni la kot yg bg tekanan bile duduk lame2..2 x pasti la nak taw kebenaran kene rujuk pakar..

ni la struktur tulang belakang manusia


3. tarik muncung mulut

hahaha...mcm lawak je kan..tp tangan aku ni mmg gatal ckit..mesti ta tarik2 muncung mulut 2..kadang2 suke kopek2 kulit mulut..sampai berdarah jgk kadang2 tu..ye la lapisan kulit kan nipis..tp bibir mmg kering pon..sbb 2 pakai lipbalm x de r nmpk cam org saket je..=)

senyum selalu..=)

mcm2 jenis ade
boleh pilih mane yg sesuai ngan korang


4. share makanan

yg ni mungkin same ngan org laen kot..x pasti la kan..tp mmg dr kecik kitorang adik beradik suke sgt share mknn..semua la x kire ape pon..kdg2 cam ntah pe2 je..kt dapur 2 belambak lg ade tp bile sape2 yg mkn mesti nk rase padahal boleh je ambik yg laen kan..lepas sorang sorang..byg kan nak rotate semua akak yg de 4 org 2..last2 aku tggl ape je kan..haha..tp da terbiase..nak wat cane..x kesah pon..abg ipar aku yg sulong 2 pon pelik tgk kitorang..bile nmpk je org len mkn mesti ade antara kitorang akan cakap " nak ase..nak ase"..hahaha...da jd rutin..kalo mkn kat lua pon same...

kami semua hantu laksa
feveret!!!


ape lagi ek tabiat yg aku suke wat..urmm...x leh nk pikir da...2 je kot..mungkin kalo de yg tertinggal aku akan update balik..wat mase ni, yg ni je terlintas kat dlm kepala otak ni..susah kot nk berubah bab2 ni..kalo yg laen mungkin boleh cube tp kalo yg kt atas ni kene pikir 10 kali dulu..maybe one day tp x taw bile..hahaha..(>_<)


0 comments: