BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 23, 2011

HaNya DyE sEoRanG

ari ni nak story pasal adik aku...dialah satu-satunya lelaki dlm family selain drpd abah...nama dye MAZRUL SHAYRYZAL tapi semua org panggil 'IJAI'...tapi aku je yg spesel cikit coz aku je yg panggil dye 'ADIK'..hehe...dye ni mmg manja cikit al-maklumla da la anak bongsu kan pastu dikelilingi dengan akak2yg da sememangnye pompuankan...huhu...dye ni mmg sensitip tp dye x de la sampai kategori lembut...still macho ag...tgk la kan adik sape...hahahaha

adik...tyme ni de kat kg uma abah...


aku mmg syg giler la kt adik aku ni...dye sorg je  la adik yg aku ade...x mcm akak2 yg lain dorg byk adik lg bwh dorg...kuikuikui...so, perhatian lebeh cikit la kat dik aku ni...tambah2 lg dari kecik dye x dpt rasa kasih syg mak sgt kan...mak pergi pon i=tyme 2 dye baru 4 thn tp sejak umo 2 thn mak da x dpt nk jaga dye coz tyme 2 mak da sakit...so dye putus susu pon awal...sian adik...=( da la mak betol2 nak dpt anak laki sampai sanggup ambik risiko ngandungkan dye (tyme 2 mak de darah tinggi) tp sygnye x dpt nk bersama adik lame...nak wat cane Allah lebih syg kan mak...='(


adik ngan aku....same x muka kitorg??


sebelum mak pergi mak de pesan nak wat kenduri besar-besaran mase adik berkhatan...mak ckp kalo mak da x de pon dye suruh kitorg tunaikan hajat dye...tyme 2 adik da nak masuk darjah 1 (thn 2001) kitorang wat kenduru khatan utk dye...siap wat pelamin bagai...betul2 mcm org nk kawin...sape punye keje lg kalo x ku ngn akak2 yg setup pelamin ngan segala bagai...kalo korg nak tau siap berarak pusing satu taman ngan kompang lg tu...pergh!!!! betul2 meriah...haha...sume 2 utk adik...

ngan hadif

muke nak poyo je...huh


byk lg nak cite sal adik ni...tp x pe la...kalo nak tau meh la jmput dtg uma...tp jgn terkejut la..dye ni bkn ckp ngan org sgt...huhu....tp yg penting setiap kali aku balik selalunya la kan mesti dye kan tido sebelah aku...huhu...besa la..bkn nye selalu aku de kt uma pon...sejak skolah dulu da dok jao so jrg2 jmpe dye...2 yg terover cikit 2...hehe...sweet kan tido sesame...huhu...


sambut besday adik yg ke 16 kt down town shah alam...


sebenarnye nak ckp baru2 ni dlm 2, 3 ari lepas adik dpt tawaran skolah kat temerloh pahang...then akak aku msg gtaw pasal ni...tp dye x bg adik pegi sbb jao katenye...hek eleh...ntah pape kan...pe mslh nye...dok asrama kot bkn ulang alik dr uma....haishhh....x phm btol...yg x leh bla nye akk siap pesan kt aku lg jgn ckp pe2 kat adik coz dye takut aku pengaruh adik suh pegi....



tp aku x kire aku tepon gak adik tanye...aku suh dye pegi coz rugi r...bkn sume dpt peluang...aku mls nk bising2 kat akak...nnti dye kate aku x paham la ape la....common la...dye pon adik aku gak...walaupun aku x tanggung dye tp dye still adik aku kan...nape aku x de hak nak bersuara ke???aku pon kakak dye jgk....siang td adik gtaw yg dye rase cam nak pegi...wahhh...aku pon seronok la jgk....hehe


skrg ni aku ngah tggu respon dr akak same ade boleh pegi ke x...kalo boleh dye kene dftr secepat mgkn n aku x dptla hntr kalo cam 2...ngah praktikal kan...ne leh cuti...tp x kesah la...janji sumenye yg terbaek tuk adik...


buat akak (walaupon dye x bace)...cume nak ckp cikit...kita patutnya bg semangat kat adik...kita sokong je la dr belakang ape yg adik nak...bia dye pilih pe yg dye minat bkn kite yg tentukan...bagila kepercayaan kt adik walaupon kita taw dye mcm mane...mmg dye x kuat...tp sampai bila?? dye lelaki...kalo kita x bg peluang kt dye sampai bila2 pon dye tetap mcm 2...Insyaallah adik boleh survive nnti...dye bkn mcm ijai yg dulu...dye da besar n da pandai berdikari...kita doa je yg terbaik tuk dye...


~loving you~

0 comments: